czwartek, 28 maja 2020

FKB LXIX: Orion, the King in the Woods

Painting Kurnoth's worshippers of Skaeth's Wild Hunt reminded me of an avatar of the god lying somewhere in my closet. Below you'll find an Orion's, the King in the Woods' description from the 6th edition Wood Elves Army Book and pictures of the mini.

Malując wyznawców boga łowów ze Skaeth's Wild Hunt nie sposób było sobie nie przypomnieć, że  gdzieś w szafie zalega jego dawne wcielenie. Żeby się wziąć za jego malowanie, niecnie przejąłem majowy Karnawał i zaproponowałem temat, do którego by pasował. W Army Booku wood elfów do szóstej edycji o Królu Lasu, Orionie,  pisali tak:


The fire of Orion burns but briefly, for just as each spring he is reborn, each winter he must perish. This is the way of all things and is merely a continuation of the never-ending process of death and rebirth.






Along with guys from Skaeth's Wild Hunt: / Z koleżkami ze Skaeth's Wild Hunt:


19 komentarzy:

  1. Chyba najlepsze malowanie tego modelu jakie dotychczas widziałem.
    Świetnie dopełnia całość bandy.
    Wygrałeś tą edycję mały manipulatorze ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. On chyba nie miał w życiu zbyt wiele szczęścia - stosunkowo niewielu malarzy, których podejście do Oriona widziałem w internetach, oddaje sprawiedliwość przyzwoitemu jak na tamte czasy modelowi. Może zresztą "tamte czasy" są tu kluczowe i na rzeczy byłby komentarz-tytuł: "Istna przepaść - Dostępność porządnych farb i chemii modelarskiej w połowie lat 90. i dziś"

      Usuń
  2. No toś Panie pozamiatał :-D Nie wiem, muszę jakiegoś kopiującego ninja wysłać do Ciebie na warsztat, by podpatrywał Twe techniki i potem zdradził mi te sztuki tajemne, jak Ty to robisz, że taki ładny grim-dark Ci wychodzi. Ten Orion to po prostu największy kopi-tyłek całej bandy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obędzie się bez nindży! Koledzy z którejś z facebookowych grup pytali o przepis jeszcze przy okazji Skaeth's Wild Hunt, więc tym razem robiłem zdjęcia na kolejnych etapach prac i wrzucę jak tylko obrobię :)

      Pod względem kubatury Orion nie ma sobie równych :D

      Usuń
  3. Po tylu latach w końcu Orion przemalowany! Było warto:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba rekordzista pobytu w szafie. Jak się zastanowić, mógł leżeć tam ze 20 lat! o_O

      Usuń
    2. Z moich obliczeń wynika, że to całkiem możliwe:D

      Usuń
  4. Świetna robota, bardzo fajnie wyciągnąłeś mu twarz. No i cała banda satyrów super się prezentuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeźbiarz całkiem sporo rzeczy zrobił w tej twarzy dobrze, więc jakoś bardzo się z nią nie namęczyłem :) Tylko ta orionowa dzidka mi w tej bandzie nie pasuje (trochę za duże toto na mój gust), ale na razie przerabiał nie będę. Dzięki za komentarz!

      Usuń
  5. Kurde ale malowanie super lepszego Oriona nie widziałem czekam na tutorial :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ależ mi się podobają! I schemat kolorystyczny i konwersje (sama banda jest fajna, ale te dziwne twarze i włosy na sztorc mi nie leżą). Orion pozamiatał, Pani Basia nie ma już co przychodzić sprzątać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z oceną bandy miałem bardzo podobnie - fajne, dynamiczne ludki, tylko twarze dziwne (włosy nie przeszkadzały mi aż tak). Dzięki za dobre słowo :)

      Usuń
  7. Upiornie piękny klimat! Aż chce się takimi grać na planszy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo zacne! Rzeczywiście nie widziałem za wiele razy tego modelu tak dopieszczonego - czapki z głów :) I bardzo zacna manipulacja FKB :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po 20 latach w szafie zasłużył na królewskie traktowanie. Zaklep sobie u Pepe sierpień i manipuluj do woli i Ty :D

      Usuń
  9. Nigdy bym się nie spodziewał, że go dokleisz do tej drużyny! Świetna robota ze świetnym modelem - przepiękne kolory i gradienty na karwaszach, świecący klejnocik na brzuchu, wzory na skórze, miodzio.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tymi "Kurnothi" wywołali wilka z lasu! Orion był sylvanethowym faunem zanim to było modne (i zanim ktokolwiek słyszał o Sylvaneth)! Dzięki! :)

      Usuń